Handelsbetingelser


 

1. GENERELLE OPLYSNINGER OM GASTROBOX

Gastrobox  

Bredgade 11D

Kontakt@Gastrobox.dk

CVR: 39901536

2. BETALING

Hos Gastrobox tager vi imod alle betalingskort udstedt af danske pengeinstitutter.

Ved køb af dit Gastrobox abonnement accepterer du at betale et periodemæssigt abonnementsgebyr, indtil du opsiger dit abonnement.

Som kunde hos Gastrobox betaler du én periode forud for dit abonnement. Det første periodemæssige abonnementsgebyr betales straks i forbindelse med din tilmelding til abonnementet og efterfølgende periodemæssige abonnementsgebyrer opkræves normalt den 1. i hver kalendermåned.

Du accepterer, at vi kan opkræve periodemæssige abonnementsgebyrer fra dit betalingskort uden yderligere godkendelse, indtil du ændrer din betaling via din konto på websitet eller ved at du sender en e-mail til Kontakt@Gastrobox.dk.

Når den periodens opkrævning sker, vil du modtage en kvittering på din e-mail. Vi orienterer dig desuden forud for transaktionen i tilfælde af, at du ikke ønsker at modtage din Gastrobox pga. ferie eller lignende. Se hertil afsnit 6. FORTRYDELSESRET.

Skal du ændre (herunder slette eller forny) dit kredit- eller betalingskort, kan du foretage ændringerne for din betaling via din konto på websitet.

Se yderligere information omkring medlemskabet under afsnit 3. PRODUKTET.

Alle beløb på www.gastrobox.dk vil være angivet i DKK inkl. moms.

3. PRODUKTET

Gastrobox er en abonnementsordning på månedsbasis, hvor du får tilsendt nye madprodukter med fokus på høj kvalitet og bæredygtighed fortrinsvis fra start-ups samt små og mellemstore virksomheder.

Det periodemæssige abonnementsgebyr hos Gastrobox er 275 kr. ex. fragt per måned.

Dit abonnement fortsætter helt automatisk fra måned til måned.

Hvis du ikke har afmeldt dit abonnement inden den 1. i kalendermåneden, trækker vi abonnementsgebyret for dit Gastrobox abonnement for kommende måned på det betalingsmiddel, du har tilknyttet din konto. 

Når du opretter dit abonnement, indtaster du det gældende betalingsmiddel. Det kan du altid opdatere via din konto, som du finder på www.Gastrobox.dk.  

Vi kan til enhver tid ændre vores abonnementer og prisen på dem. Dog vil prisændringer eller abonnementsændringer tidligst gælde for dig efter din allerede betalte medlemsperiode. Vi sørger naturligvis for at orientere dig, inden det sker.

4. LEVERING

Du vælger selv, om din Gastrobox skal leveres af

  • DAO til din nærmeste pakkeshop, eller
  • DAO til den adresse, som du har tilknyttet din konto

Der leveres i hele Danmark.

5. OPSIGELSE

Du kan til enhver tid afmelde en måned. Det kan du gøre via din konto eller henvendelse til kontakt@Gastrobox.dk. Forud for hver betaling henvender vi os til dig via e-mail. Hvis du ønsker at annullere den pågældende måned, kan du også give besked herom ved at svare på denne henvendelse.

Du kan når som helst opsige dit abonnement hos Gastrobox enten via din konto eller ved henvendelse til kontakt@Gastrobox.dk.   

6. FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Din fortrydelsesret omfatter din Gastrobox som helhed og ikke enkelte dele af indholdet. Anvendelsen af din fortrydelsesret skal omfatte hele din Gastrobox.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din Gastrobox.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af din Gastrobox.

7. RETURNERING

Returnering af din Gastrobox skal ske straks og uden unødig forsinkelse. Dette skal ske senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for afsendelse til varens levering.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder indpakningen af varer, som af  hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres efter åbning.

Hvis du fortryder dit køb, får du den månedlige abonnementsbetaling tilbage, som du har indbetalt til os. Såfremt du er skyld i evt. værdiforringelse af indholdet, vil dette fratrækkes udbetalingen.

Vi refunderer abonnementsbetalingen hurtigst muligt og under alle omstændigheder senest en uge fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde din Gastrobox.

Vi gennemfører kun tilbagebetalingen til dit tilknyttede betalingskort.

Ved returnering kan vi tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget Gastroboxen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Gastrobox 

Kornerups Vænge 9

4000 Roskilde

8. REKLAMATIONSRET

Som forbruger hos Gastrobox har du 24 måneders reklamationsret. Dette giver mulighed for at du kan få pengene tilbage eller afslag i prisen ved mangler og fejl. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis én eller flere af varerne i din Gastrobox er defekte ved modtagelsen, f.eks. pga. transportskade eller produktionsfejl, skal du hurtigst muligt kontakte os (senest kl.12.00 dagen efter du har hentet din Gastrobox i pakkeshoppen).

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage

Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Gastrobox  

Kornerupsvænge 9

4000 Roskilde

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.   

9. PERSONDATAPOLITIK

Når du opretter dig som medlem, har vi brug for følgende oplysninger: 

  • E-mail
  • Fornavn og efternavn 
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Betalingsoplysninger

Gastrobox registrerer dine oplysninger, så vi kan tage imod, håndtere og levere dine bestillinger samt orientere dig forud for opkrævning af abonnementsgebyret og når vi sender din Gastrobox til dig.

Gastrobox opbevarer dine oplysninger, så længe du er medlem hos Gastrobox, og op til fem år efter din seneste aktivitet. Vi opbevarer dine oplysninger, så længe du er medlem, og op til fem år efter du eventuelt har afmeldt din Gastrobox. Vi opbevarer dine oplysninger efter afmelding, udelukkende til brug ved indsigelser.

Dine betalingskortsoplysninger opbevares ”AES-256 krypteret” ved PCI DSS compliance standard. Dine betalingskortsoplysninger opbevares i sikkerhed hos vores betalingsformidler, hvorfor Gastrobox ikke har direkte adgang til oplysningerne.

Gastrobox opbevarer udelukkende dine oplysninger, så vi kan give dig den bedste oplevelse og vil aldrig blive overdraget til tredjemand.

Hvis du tilmelder dig Gastrobox’ nyhedsbrev på vores hjemmeside, vil vi kun registrere de oplysninger, som du indtaster med det formål at bekræfte din tilmelding og efterfølgende afsendelse af nyhedsbrevet.

Registreringen af oplysningerne foregår ved, at de sendes automatisk via e-mail, som gemmes med henblik på fremsendelse af nyhedsbrev. E-mailen lagres udelukkende på vores e-maildatabase.

10. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over din Gastrobox, skal du kontakte os på Kontakt@Gastrobox.dk, så vi kan finde en løsning. 

11. INTELLEKTUEL EJENDOMSRET

Du må ikke bruge nogen del af vores ophavsretligt beskyttede materiale til kommercielle formål uden først at indhente en licens fra os.

Ved tilmelding hos Gastrobox giver du os ret til at citere fra kommentarer om Gastrobox, som du har anført på websites, blog eller sociale medier samt at bruge citater på vores website, sociale medier og ved markedsføring generelt.